The first post…

26 juli 2009 Sarah

The beautiful OC

The beautiful OC

Mitt första blogg-inlägg. Någonsin. Känns lite nervöst faktiskt =) För er som inte vet heter jag Sarah och är 27 år gammal. Uppvuxen i Halmstad, pluggar till apotekare i Uppsala sen 3 1/2 år tillbaka.

Enda sen jag började plugga har jag funderat på att åka utomlands för en eller ett par terminers studier. I september förra året började jag fylla i ansökan för utbytesstudier i USA, jag skrev personligt brev, fick rekommendationsbrev från olika lärare, tog TOEFL testet och mycket mycket mer…i februari i år var jag på internationella kansliet för intervju och fick då reda på att jag skulle få plugga på California State University. I april fick jag reda på att jag skulle till Orange County, also known as the OC =)

Men vägen dit har inte varit lätt. Oändligt antal dokument som måste ifyllas, telefonsamtal hi och dit, visumbesök på amerikanska ambassaden, och det eviga letandet efter boende…nu verkar iallafall det mesta ha löst sig och den 13 augusti bär det av! Jag kommer sakna mina vänner och klasskompisar så oerhört men känns jättekul att ni kan följa mig här på bloggen! Snälla skriv kommentarer och berätta hur ni har det!

Bye for now!

Entry Filed under: Uncategorized

6 Comments Add your own

  • 1. mina  |  11 augusti 2009 kl. 10:34

    Hej Sara
    Lycka till i USA. Du kommer att klara det hela så bra det vet vi alla. Ha det bra och njut av livet som utbyte student.
    kram mina

  • 2. Olle  |  11 augusti 2009 kl. 15:14

    Det ska bli spännande att läsa om dina äventyr i USA på bloggen. Önskar dig och Kim en underbar tid i US!

    Kram
    Olle

    http://www.hemmapappan.se

  • 3. naffe  |  11 augusti 2009 kl. 17:33

    Hej gumman!
    Vad kul att läsa om dig i OC! Spännande!😀 Vi hörs!
    Kramar

  • 4. Linda  |  12 augusti 2009 kl. 5:22

    Åh, smula, du har äntligen börjat blogga, weey!! Skönt, nu kan jag hålla koll på dig och se hur ni har det. Nervös? Var inte det, det är bara onödigt. Allt går smidigare än man tänkt sig. Ha en härlig resa! Hälsa KIm. PUSSSS

  • 5. Hanna Wiese  |  12 augusti 2009 kl. 11:11

    Lycka till med er! Nu är det väl dags för mig också att skaffa en blogg snart eftersom ni andra varit så duktiga:-)
    Kram/Hanna

  • 6. Andreas&Sandra  |  19 augusti 2009 kl. 21:54

    Det ser inte helt tokigt ut, ni verkar ha det jätte bra ;p hoppas att allt kommer att gå bra för er.


Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to comments via RSS Feed

About me


Glad och målmedveten 27-årig tjej som läser till apotekare i Uppsala. I augusti börjar mitt fantastiska år som utbytesstudent i OC i Californien! Here we go!!!

Arkiv

My twitters

Latest comments

Jessica on San Diego and Fall Break!
Jessica on Hollywood Glam?
Linda on Halloween in Hollywood!!
naffe on Back from Paradise!
Jessica on Back from Paradise!

Blogroll

 
